Publiekscommunicatie en marketing

Fietsers GorinchemHet prachtige landschap en de vele forten van de Nieuwe Hollandse Waterlinie zijn te voet, per fiets of per boot het beste te ervaren. In de afgelopen jaren zijn er verschillende fiets en wandelroutes ontwikkeld. Ook op de forten komen steeds meer activiteiten voor een breed publiek. Om dit allemaal onder de aandacht te brengen wordt er samengewerkt met een aantal partijen.

Stichting Liniebreed Ondernemen

Een belangrijke partner in de publiekscommunicatie is de Stichting Liniebreed Ondernemen. Stichting Liniebreed Ondernemen heeft een sterke community van forteigenaren, exploitanten en ondernemers in de Hollandse Waterlinies opgebouwd. Alle activiteiten op de forten worden gebundeld op de website www.forten.nl en staan ook op de publiekswebsites www.nieuwehollandsewaterlinie.nl en www.stellingvanamsterdam.nl. In samenwerking met de community organiseert de stichting een aantal keer per jaar waterliniebrede evenementen die landelijk gepromoot worden. Daarnaast ontwikkelt de stichting eenduidige communicatiemiddelen zoals folders in 4 talen , magazines en mediacampagnes.

Utrecht Marketing

Utrecht Marketing  is ook een belangrijke marketing partner. Utrecht Marketing werkt samen met diverse regionale toeristische organisaties aan arrangementen en producten voor de regionale markt. Met het Nationaal Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) ontwikkelt Utrecht Marketing producten om de internationale markt naar de Waterlinies toe te trekken. In eerste instantie ligt de focus op het Vlaamse en Duitse publiek.

Copyright 2019 Liniebureau Nieuwe Hollandse Waterlinie

Postbus 406, 3500 AK Utrecht | T: (030) 258 36 03 | Bezoekadres: Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht